44. Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę - 6‑14 sierpnia
Tegoroczna 44. Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: "Płoccy pielgrzymi nadziei". W tym roku nawiązujemy do trwającego Jubileuszu w całym Kościele, a także do Jubileuszu płockiej diecezji.
Pielgrzymka wyruszy z Katedry Płockiej, 6 sierpnia 2025 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej pod przewodnictwem Biskupa Szymona Stułkowskiego o godz. 6.00. Zapraszamy do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i sympatyków.
Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2025 r. w godzinach porannych (7.30-8.15), z udziałem Biskupa Płockiego, Szymona Stułkowskiego, a o 9.00 Msza św. na szczycie Jasnej Góry, pod przewodnictwem Biskupa Płockiego.
Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub ze strony internetowej: www.pielgrzymka.com) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma. W związku z powyższym prosimy o czytelne i rzetelne jej wypełnienie.
Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Szkołach Katolickich przy ul. Nowowiejskiego 2 w dniach 2,4,5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00).
Opłata pielgrzymkowa, wynosi: 150 zł od każdego uczestnika Pielgrzymki. Dzieci do 13 lat płacą 100 zł. Opłata ta przeznaczona jest na: przewóz bagażu, ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, które wynajmujemy/, identyfikatory pielgrzymkowe, koszulki w kolorze grupy, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały organizacyjne.
Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie.
Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi. Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) i dołączają w trakcie Pielgrzymki zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę.
Zapisy na Pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę.
Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.
Zespół Odpowiedzialnych za służby:
– Przewodnik Pielgrzymki – ks. Jacek Prusiński
– Kwatermistrz – ks. Wojciech Czajkowski
– Liturgia – ks. Jakub Kępczyński
– Kierownictwo Trasy – ks. Łukasz Kiciński
– Kuchnia – p. Piotr i Magda Poryzińscy
– Zaopatrzenie – p. Andrzej Jakubowski; p. Mirosław Sitek
– Służba Ekologiczna – p. Hanna Zawodniak
– Służba Techniczna – p. Marcin Budek
– Służba Medialna – ks. Jacek Wichorowski, ks. Bogdan Kołodziejski
– Informacja – p. Agnieszka Czaplicka, p. Agnieszka Sitek
- Służba Zdrowia – p. Małgorzata i Dariusz Dybowscy
- Kantor Pielgrzymki – p. Mateusz Lampkowski
GRUPA i PRZEWODNIK:
BIAŁO-CZERWONA i POMARAŃCZOWA – ks. Krzysztof Węglicki, ks. Marian Chalecki
BIAŁA – ks. Krzysztof Załęski
BŁĘKITNA – ks. Wojciech Nikodymczuk
BRĄZOWA – ks. Rafał Kabelis
GRANATOWA – ks. Sebastian Zalewski
MIEDZIANA i ZŁOTA – ks. Marek Wiśniewski
SREBRNA – ks. Michał Piekarski
ŻÓŁTA i ZIELONA – ks. Radosław Pilśnik
Pielgrzymka jest podzielona na 11 grup, ale wędrować będzie w 8 kolumnach, z racji na mniejszą w ostatnich latach Pielgrzymkę i ze względów bezpieczeństwa. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymów prosimy przestrzegać niżej podanej rejonizacji:
– biała (26 parafii) Ciechanów-Wsch. i Zach., Strzegowo
– biało-czerwona (38 parafii) Płock-Wsch., Płock-Zach, Bodzanów, Bielsk,
– błękitna (18 parafii) Nasielsk, Zakroczym,
– brązowa (32 parafii) Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin,
– granatowa (34 parafii) Płońsk-Płd, Płońsk-Płn, Raciąż, Wyszogród,
– miedziana (16 parafii) Mława-Wsch, Mława-Zach,
– pomarańczowa grupa salezjańska,
– srebrna (19 parafii) Pułtusk, Serock,
– zielona (27 parafii) Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo,
– złota (24 parafii) Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo,
– żółta (14 parafii) Gostynin, Gąbin.
Na Pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.
Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie.