Posiedzenie Zarządu Powiatu w Płocku
W ostatni dzień lipca, na półmetku wakacji, odbyło się kolejne posiedzenie Zarządu Powiatu w Płocku.
01.08.2024 | aktual.: 01.08.2024 14:15
Obradom przewodniczył Starosta Płocki Sylwester Ziemkiewicz. W spotkaniu uczestniczyli także: Wicestarosta Waldemar Zawadzki, Członkowie Zarządu Powiatu Karolina Koper, Magdalena Woja oraz Marcin Hubert Piotrowski, Przewodniczący Rady Powiatu w Płocku Lech Dąbrowski, Sekretarz Powiatu Dorota Zakrzewska, Skarbnik Powiatu Katarzyna Leśniewska, Dyrektor Wydziału Organizacji i Nadzoru Monika Mytnik-Talpa, a także Dyrektorzy wydziałów i jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Płocku.
Tradycyjnie sporo uwagi poświęcono drogom powiatowym. Przedstawiono projekty uchwał w sprawach wyrażenia opinii o zaliczeniu do kategorii dróg gminnych dróg w miejscowościach Sochocino Praga i Nowy Podleck. Dyskutowano również o budowie ścieżki rowerowej oraz budowie chodnika w miejscowości Bronowo Zalesie.
Sporo miejsca poświęcono także tematom z zakresu budżetu Powiatu Płockiego, architektury i budownictwa, geodezji i gospodarki nieruchomościami. Podjęto również decyzję o możliwości uzyskania dotacji z zakresu ratownictwa wodnego w 2024 roku.
Jednym z ostatnich omawianych zadań był proces likwidacji barszczu Sosnowskiego. Likwidację tej rośliny na terenie powiatu płockiego zapoczątkowano w 2021 roku, przy wsparciu WFOŚiGW w Warszawie. Z uwagi na ekspansywność rośliny i jej sukcesywne kiełkowanie, likwidacja barszczu Sosnowskiego jest procesem, który wymaga kontynuacji tak, by skutecznie usuwać istniejące stanowiska tej groźnej dla zdrowia ludzi i zwierząt rośliny oraz zapobiec rozprzestrzenianiu się tego gatunku na nowe obszary.