WiadomościUrząd Miasta Płocka przyłączył się do programu "Dzień na U"

Urząd Miasta Płocka przyłączył się do programu "Dzień na U"

Urząd Miasta Płocka przyłączył się do programu "Dzień na U"
Redakcja Panorama Płock

09.01.2024 20:46

Urząd Miasta Płocka przyłączył się do programu "Dzień na U". Jego pracownicy będą mogli wziąć dodatkowy dzień wolny i wykorzystać go na badania profilaktyczne. W załączeniu przesyłamy informacje. Zachęcamy do przyłączenia się do akcji.

Urząd Miasta Płocka przyłączył się do programu "Dzień na U". Jego pracownicy będą mogli wziąć dodatkowy dzień wolny i wykorzystać go na badania profilaktyczne. Zachęcamy do przyłączenia się do akcji. Nie możemy odmówić. Panorama Płock także przyłącza się do Dnia na "U".

Obraz

"Każdy z nas wie, że zdrowie jest bezcenne, dlatego Urząd Miasta Płocka dołączył do ogólnopolskiego programu „Dzień na U”, zorganizowanego przezFundacja Rak'n'roll. Wygraj Zycie! Jesteśmy teraz jednym z około 40 pracodawców w kraju, którzy swoim pracownikom oferują dodatkowy płatny dzień wolny, żeby mogli wykonać badania profilaktyczne. Zachęcam wszystkich swoich współpracowników do skorzystania i zadbania o swoje zdrowie, a innych pracodawców do przyłączenia się do tej akcji. Szczegóły znajdziecie tuhttps://dziennau.pl/" - napisał Andrzej Nowakowski Prezydent Miasta Płocka na swoim Facebooku.

Dzień na U to nie tylko USG! Sprawdź, jakie badanie jest dla Ciebie. Dzień na U to dzień, którego potrzebuje każda i każdy z nas, by potwierdzić swoje zdrowie. Dzień na U to nie tylko USG, to również czas wolny na wizytę u lekarza w celu wykonania profilaktycznych badań. Tegoroczną edycję Dnia na U kierujemy w szczególności do mężczyzn, którzy potwierdzają swoje zdrowie w badaniach zdecydowanie rzadziej niż kobiety. Regularne badania profilaktyczne są formą dbania o siebie tak naturalną, jak trening na siłowni, barber czy odpowiednia dieta.

W październiku 2019 roku ruszyła kampania Fundacji Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi - Dzień na U. Dlaczego Dzień na U? Bo gdy zaczynano o nim mówić, zachęcano Polki, by znalazły w roku jeden dzień na badania profilaktyczne i potwierdziły zdrowie swoich piersi, skupiono się na badaniu USG piersi. I choć nadal zdrowie piersi odgrywa dużą rolę w kampanii, temat jest dużo szerszy. Dotyczy i kobiet, i mężczyzn – w końcu każda i każdy z nas potrzebuje dnia, by potwierdzić swoje zdrowie. W zeszłym roku, do partnerów kampanii dołączyła firma Nationale-Nederlanden.

Obraz

Wysiłki Fundacji Rak'n'Roll wspierają pracodawcy, którzy przystępując do Programu Dzień na U zapewniają wszystkim swoim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, np. poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Dzień na U jest wprowadzony w 43 firmach i dostępny dla prawie 34 000 pracowników. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll, agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię Dzień na U, a od października 2022 roku również w Nationale-Nederlanden, partnera kampanii:

„Wiemy z wielu badań, że jedną z wymówek do niebadania się jest brak czasu. Dlatego, jako firma, która od lat edukuje Polaków w temacie zdrowia i angażuje się w akcje profilaktyczne, z ogromną przyjemnością zostaliśmy partnerem kampanii Dzień na U. Razem z fundacją Rak’n’Roll chcemy uświadamiać kobiety i mężczyzn, jak ważne jest znalezienie czasu na wykonanie badań profilaktycznych i potwierdzenie swojego zdrowia. Nasz udział w kampanii to także wyjście naprzeciw oczekiwaniom pracowników. Dzięki wprowadzeniu Dnia na U, umożliwiamy pracownikom wykonanie badań w czasie pracy. Chcemy pokazać, że nie ma nic ważniejszego niż troska o własne zdrowie, a taki dzień powinien stać się dla nas coroczną tradycją” – Marta Pokutycka-Mądrala, Rzecznik Prasowy Nationale-Nederlanden.

„Jesteśmy szczególnie dumni, że jako pierwsza firma w Polsce, wprowadziliśmy Dzień na U - dodatkowy dzień wolny na badania profilaktyczne dla wszystkich pracowników naszych spółek, zarówno biura warszawskiego, jak i fabryki. Za polskim przykładem poszło także 21 rynków Avon, wprowadzając Day for U w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Chcemy inspirować kobiety do tego, by dbanie o piersi było częścią ich stylu życia. Dzień na „U” zbiega się z naszą flagową październikową akcją „Gabinety z Różową Wstążką, która w tym roku obchodzi swoje 15-lecie działania. W ramach akcji dofinansowaliśmy już ponad 58 tysięcy badań USG dla kobiet. Co roku przekazujemy na ten cel 500 tys. zł. Wraz z najlepszymi gabinetami ginekologicznymi sprawiamy, że Polki mogą wziąć swój Dzień na U i potwierdzić zdrowie swoich piersi” – Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Obraz
Wybrane dla Ciebie