Sprawdź, czy twoja reklama jest zgodna z Płocką Uchwałą Krajobrazową!
W 2020 roku miejscy radni przyjęli tzw. uchwałę krajobrazową, do której stosowania zobowiązany jest każdy, kto chce w płockiej przestrzeni publicznej umieścić reklamę.
19.07.2024 14:18
W 2020 roku miejscy radni przyjęli tzw. uchwałę krajobrazową, do której stosowania zobowiązany jest każdy, kto chce w płockiej przestrzeni publicznej umieścić reklamę. Ze względu na złożoność tematyki oraz fakt, że uchwała dzieli miasto na trzy obszary, dla których obowiązują inne zasady, poruszanie się wśród jej zapisów przysparzało wiele trudności. Aby to uprościć, dzięki współpracy Urzędu Miasta Płocka z laureatami VI edycji City Coders Hackathon Płock powstało narzędzie – intuicyjna i przyjazna dla użytkownika dedykowana strona internetowa www.puk.plock.eu.
Ułatwia ona stosowanie obowiązującej uchwały krajobrazowej w zakresie sytuowania szyldów oraz tablic i urządzeń reklamowych niebędących szyldami. Na stronie można sprawdzić, czy planowany do montażu nośnik reklamowy będzie zgodny z uchwałą krajobrazową, a także czy istniejący nośnik reklamowy należy dostosować do uchwały krajobrazowej, usunąć, czy też może on funkcjonować w obecnej formie. Strona pozwala też obliczyć kwotę kary pieniężnej, jaka grozi za umieszczenie nośnika reklamowego niezgodnego z uchwałą krajobrazową. W tym przypadku wystarczy wpisać powierzchnię lub wymiary nośnika oraz liczbę dni, przez które reklama będzie eksponowana.
Podstawą działania strony jest formularz, który płynnie prowadzi użytkownika przez szereg pytań. Pozwalają one przyporządkować planowaną lokalizację nośnika do obszaru wyznaczonego w uchwale krajobrazowej na podstawie np. podanego przez użytkownika adresu nieruchomości lub poprzez zaznaczenie punktu na mapie. Strona pozwala też przyporządkować nośnik reklamowy do określonego w uchwale krajobrazowej sposobu sytuowania (np. na budynku, na obiekcie, w formie wolnostojącej), określić typ nośnika reklamowego (np. pylon reklamowy, słup ogłoszeniowo-reklamowy, billboard, totem reklamowy itp.), a także sprawdzić parametry weryfikowanego nośnika reklamowego oraz wskazać inne konieczne do weryfikacji warunki przewidziane w uchwale krajobrazowej dla danego typu nośnika. Jest też na niej wiele informacji i wyjaśnień, które dotyczą zastosowanych definicji, a także poglądowe rysunki nośników reklamowych dopuszczonych do montażu na terenie Płocka.
Razem z Urzędem Miasta Płocka zachęcamy wszystkich do korzystania ze strony www.puk.plock.eu. Narzędzie to, choć nie zastępuje bezpośredniego zastosowania przepisów zawartych w Płockiej Uchwale Krajobrazowej, to jednak znacznie usprawnia poruszanie się po jej zapisach, co z pewnością przełoży się na poprawę estetyki przestrzeni publicznej i pozwoli skuteczniej zapanować nad chaosem reklamowym w naszym mieście.