43. Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę
Tegoroczna 43. Piesza Pielgrzymka Diecezji Płockiej na Jasną Górę wyruszy pod hasłem: "Budujemy wspólnotę Kościoła". W tym roku hasło nawiązuje do programu duszpasterskiego w Kościele w Polsce. Rekolekcje w drodze będą okazją do głębszego zrozumienia istoty Kościoła i swojego miejsca w Nim.
14.07.2024 | aktual.: 14.07.2024 21:23
Pielgrzymka wyruszy z Katedry Płockiej, 6 sierpnia 2024 r. po Mszy Świętej koncelebrowanej pod przewodnictwem Biskupa Mirosława Milewskiego o godz. 6.00. Diecezja Płocka zaprasza do koncelebry wszystkich Księży związanych z dziełem Pielgrzymki, Gości i sympatyków. Trasa Pielgrzymki została podzielona na 9 etapów (około 30 km dziennie). Wejście na Jasną Górę będzie 14 sierpnia 2024 r. w godzinach porannych (7.30-8.15), z udziałem Biskupa Płockiego, Szymona Stułkowskiego.
Do zapisu na pielgrzymkę służy wyłącznie indywidualna Karta Uczestnictwa (wg wzoru przekazanego do parafii lub ze strony internetowej: www.pielgrzymka.com) zawierająca niezbędne dane osobowe pielgrzyma.
Zapisy indywidualne i zbiorowe na Pielgrzymkę organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze, a następnie zgłaszają pielgrzymów w punkcie zapisów mieszczącym się w Szkołach Katolickich przy ul. Nowowiejskiego w dniach 2,3,5 sierpnia br. (w godz. od 10.00 do 17.00). Diecezja Płocka prosi o przywożenie i pozostawienie w punkcie zapisu gotowych kart (wzory kart zostały przekazane księżom Dziekanom).
Opłata pielgrzymkowa, wynosi: 150 zł od każdego uczestnika Pielgrzymki. Dzieci do 13 lat płacą 100 zł. Opłata ta przeznaczona jest na: przewóz bagażu, ubezpieczenia (OC i NW), leki i środki medyczne, sanitariaty /toi-toi/, funkcjonowanie kuchni pielgrzymkowej oraz innych służb /opłaty samochodów, identyfikatory pielgrzymkowe, koszulki w kolorze grupy, Książeczki Pielgrzyma i inne materiały organizacyjne. Z kierowcą samochodu bagażowego trzeba uzgodnić i dodatkowo opłacić przewóz bagażu z Częstochowy oraz materiałów nietypowych, np. butli gazowej (nie wolno pakować jej do plecaka, by nie narażać na niebezpieczeństwo samozapłonu!). Pielgrzymi uiszczają wpisowe i opłatę za bagaż przy zapisie. Bagaż osobisty oddaje się do samochodu swojej grupy, zatrzymując przy sobie tylko te rzeczy, które będą potrzebne w czasie drogi.
Kierowca samochodu bagażowego odpowiada za transport bagażu oddanego pod jego zarząd. Osoby, które zamierzają wziąć udział w niecałej Pielgrzymce (np. w weekend) i dołączają w trakcie Pielgrzymki zobowiązane są do zgłoszenia się do Służby Informacji po przybyciu na trasę.
Do duchowego pielgrzymowania diecezja zaprasza wszystkich tych, którzy z racji choroby, pracy bądź innych przyczyn nie mogą pójść pieszo.
Zapisy na pielgrzymkę Duchową organizują w swoich parafiach miejscowi duszpasterze sporządzając listę z danymi (nazwisko i imię, dokładny adres z kodem, parafia) i przekazując ją do Biura Informacji Pielgrzymkowej. Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają Przy zapisie Duchowi Pielgrzymi składają dobrowolną ofiarę. Duchowi Pielgrzymi otrzymają specjalnie przygotowany modlitewnik z rozważaniami na każdy dzień wraz z dokładną trasą pielgrzymki. Podczas dziewięciu dni pielgrzymki zachęcamy Duchowych Pielgrzymów do udziału w codziennej Mszy św. oraz w wieczornym Apelu Jasnogórskim w kościele parafialnym.
Zespół Odpowiedzialnych za służby:
– Przewodnik Pielgrzymki – ks. Jacek Prusiński
– Kwatermistrz – ks. Wojciech Czajkowski
– Liturgia – ks. Jakub Kępczyński
– Kierownictwo Trasy – ks. Łukasz Kiciński
– Kuchnia – p. Piotr i Magda Poryzińscy
– Zaopatrzenie – p. Andrzej Jakubowski; p. Mirosław Sitek
– Służba Ekologiczna – p. Hanna Zawodniak
– Służba Techniczna – p. Piotr Bachman
– Służba Medialna – ks. Jacek Wichorowski, ks. Bogdan Kołodziejski
– Informacja – p. Agnieszka Czaplicka, p. Agnieszka Sitek
- Służba Zdrowia – p. Małgorzata i Dariusz Dybowscy
- Kantor Pielgrzymki – p. Mateusz Lampkowski
GRUPA i PRZEWODNIK:
BIAŁO-CZERWONA i POMARAŃCZOWA – ks. Adam Kowalski, ks. Marian Chalecki
BIAŁA – ks. Krzysztof Załęski
BŁĘKITNA – ks. Wojciech Nikodymczuk
BRĄZOWA – ks. Rafał Kabelis
GRANATOWA i MIEDZIANA – ks. Sebastian Zalewski
ZŁOTA i SREBRNA – ks. Łukasz Rogowski
ŻÓŁTA i ZIELONA – ks. Radosław Pilśnik
Pielgrzymka jest podzielona na 11 grup, ale wędrować będzie w 7 kolumnach, z racji na mniejszą w ostatnich dwóch latach Pielgrzymkę i ze względów bezpieczeństwa. Dekanaty zostały związane z określonymi kolorami grup. Przy zapisie pielgrzymi proszeni są o przestrzeganie niżej podanej rejonizacji:
– biała (26 parafii) Ciechanów-Wsch. i Zach., Strzegowo
– biało-czerwona (38 parafii) Płock-Wsch., Płock-Zach, Bodzanów, Bielsk,
– błękitna (18 parafii) Nasielsk, Zakroczym,
– brązowa (32 parafii) Rypin, Dobrzyń n/Drwęcą, Żuromin,
– granatowa (34 parafii) Płońsk-Płd, Płońsk-Płn, Raciąż, Wyszogród,
– miedziana (16 parafii) Mława-Wsch, Mława-Zach,
– pomarańczowa grupa salezjańska,
– srebrna (19 parafii) Pułtusk, Serock,
– zielona (27 parafii) Sierpc, Dobrzyń n/Wisłą, Tłuchowo,
– złota (24 parafii) Przasnysz, Maków Maz., Dzierzgowo,
– żółta (14 parafii) Gostynin, Gąbin.
Na Pielgrzymkę należy zabrać ze sobą namiot, gdyż możliwości noclegowe u gospodarzy są ograniczone. Na Pielgrzymkę nie powinno zabierać się rzeczy cennych, o dużej wartości.
Osoby niepełnoletnie powinny obowiązkowo posiadać: pisemną zgodę rodziców na przeprowadzenie zabiegu operacyjnego w razie konieczności (wyrażoną na karcie uczestnictwa, oraz książeczce pielgrzyma) oraz dorosłego opiekuna, którego imię i nazwisko musi być wymienione w/w karcie. Kto nie będzie spełniał powyższych warunków nie zostanie zapisany na Pielgrzymkę!